Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2017

A díjról

A díj célja

A Netrisk.hu Zrt. több mint 20 év munkájával érte el, hogy ma a piacvezető biztosítási portálként tartják számon Magyarországon. Ez alatt az idő alatt több mint 1 millió ügyfelünknek segítettünk megtalálni a számukra megfelelő biztosítást a gyakran bonyolult, összetett ajánlatok dzsungelében. Ezúton is köszönjük a bizalmukat!

Ha valamit megtanultunk ebben a két évtizedben az az, hogy tartósan jó eredményt kizárólag ügyfeleinkkel együttműködve lehet elérni. A magas szintű szakmai tudás és tapasztalat a siker kötelező eleme, de önmagában kevés. Ügyfeleink visszajelzései nélkül nem lehetnénk azok, akik vagyunk.

A biztosítási szektor egy dinamikusan változó versenypiac, ahol az ügyfelek igényei mutatják milyen irányban és hogyan kell továbbfejleszteni a szolgáltatások minőségét, színvonalát. Számunkra 20 éve ezek a visszajelzések teszik lehetővé piacvezető pozíciónk megőrzését.

Ezért döntöttünk úgy 2015-ben, hogy partnereink, a biztosító társaságok számára is megjelenítjük és becsatornázzuk ügyfeleink véleményét. Kezdeményezésünk a vártnál is nagyobb sikert aratott, hiszen két év alatt közel 100.000 felhasználó vett részt a közönségszavazásban. (2015-ös nyertesek >>, 2016-os nyertesek >>)

Azt gondoljuk, a biztosítók számára is felbecsülhetetlen értékű információt hordoz ez a nyilvános megmérettetés, ahol az ügyfelek által adott minősítések összessége ad objektív visszajelzést a szolgáltatásaik minőségéről.

Reméljük, hogy a két éve alapított "Az Év Ügyfélbarát Biztosítója" díj idén is ösztönzőleg fog hatni a biztosítási szektorra, egyrészt az ügyfélbarát termékek és szolgáltatások fejlesztésében, másrészt abban, hogy az ügyfélbarát szemléletmód általánosságban is beépüljön a cégek gondolkodásába, magatartásába, mindennapi ügyvitelébe.

A díjazás módja

A Netrisk.hu "Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2017" díjait az ügyfelek által adott minősítések összesítése és ezek értékelése alapján osztjuk ki. Az ügyfelek a biztosítókat 8 különböző kérdésben egy 5 fokozatú skálán értékelhetik, ahol az "1" a legrosszabb ("nagyon elégedetlen vagyok"), az "5" pedig a legjobb ("maximálisan elégedett vagyok") osztályzat.

Az egyes kérdéseknél elért átlagpontszámok összesített átlaga, az "ügyfélbarát elégedettségi mutató" adja az adott biztosító eredményét. A biztosítók erősorrendjét az ügyfélbarát elégedettségi mutatók sorrendje határozza meg, ahol a legmagasabb átlagpontszámot elérő biztosítótársaság lesz az első, a második legmagasabb átlagpontszámot elérő a második, és a harmadik legmagasabb átlagpontszámot elérő lesz a harmadik helyezett.

Kategóriák

A versenyt a pontosabb összehasonlíthatóság érdekében két kategóriában hirdetjük meg: kis- és középbiztosító, illetve nagy biztosító kategóriában.

A kategóriákat MABISZ adatok és vagy biztosítótól kapott információ alapján határoztuk meg: 5% alatti díjbevétel alapú piaci részesedés esetén kis és közép biztosító kategóriába, 5% feletti piaci részesedés esetén pedig nagy biztosító kategóriába soroltuk a közönségszavazásban részt vevő társaságokat.

A megmérettetésben való részvétel további feltétele egy meghatározott minimális szavazatszám elérése, annak érdekében, hogy az adott biztosító minősítését kellő számú ügyfél véleménye támassza alá. A nagy biztosítók kategóriájában a minimális szavazatszám 3000 látogató véleménye, a kis- és középbiztosítók kategóriájában a minimális szavazatszám 500 látogató véleménye.

Éppen ezért ezen a helyen is bátorítjuk a versenyben résztvevő biztosítókat, hogy a rendelkezésükre álló kommunikációs eszközökkel buzdítsák ügyfeleiket a közönségszavazásban való részvételre, hogy elérjék a versenyben való részvételhez szükséges minimális szavazatszámot.
A közönségszavazás népszerűsítéséhez szükséges, változatos méretekben letölthető JPG bannereket az alábbi oldalon találják meg >>

A versenyben résztvevő biztosítók

A versenyben azok a biztosítók vesznek részt, amelyek termékeit, szolgáltatásait a Netrisk.hu portálon elérhetik a látogatók.

A versenyben elsősorban a Netrisk.hu ügyfelei értékelik a biztosítókat, de mivel nem tudjuk és nem is akarjuk kizárni, hogy olyanok is részt vegyenek a biztosítók értékelésben, akik nem a Netrisk.hu ügyfelei, ezért természetesen a nem Netrisk.hu ügyfelek számára is nyitott a lehetőség az értékelésre, hiszen minél szélesebb a válaszadók köre, annál valószínűbb, hogy az értékelés objektív eredményt ad, amiből csak profitálhatnak az iparág szereplői.

A fentiek alapján a versenyben részt vevő biztosítók a következők:

KIS- ÉS KÖZÉPBIZTOSÍTÓK KATEGÓRIA

  • AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe (Mondial Assistance)
  • Chubb European Group Limited Magyarországi Fióktelepe
  • CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.
  • Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe
  • Európai Utazási Biztosító Zrt.
  • Genertel Biztosító Zrt.
  • KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület
  • Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe
  • SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.
  • UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
  • Vienna Life Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
  • Wáberer Hungária Biztosító Zrt.

NAGY BIZTOSÍTÓK KATEGÓRIA

  • AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt.
  • Allianz Hungária Biztosító Zrt.
  • Generali Biztosító Zrt.
  • Groupama Biztosító Zrt.
  • K&H Biztosító Zrt.
  • Magyar Posta Biztosító Zrt.
  • UNIQA Biztosító Zrt.

A díjak

A díjkiosztó sajtóeseményre 2018 februárjában kerül sor, a pontos időpontról később nyújtunk tájékoztatást. A díjak kiosztásakor a versenyben résztvevő 20 biztosító társaság közül mindkét kategóriában csupán az első 3 kerül megnevezésre. A nem díjazott társaságokat nem nevezzük meg, a közöttük kialakult sorrendet nem hozzuk nyilvánosságra.

A díjazott társaságok jogosultak a Netrisk.hu "Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2017" címének viselésére. Honlapjukon és egyéb kommunikációs, illetve ügyviteli anyagaikon megjeleníthetik "Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2017" logót, amelyet a verseny eredményhirdetése után, elektronikus úton juttatunk el számukra.